Dijital oyun pazarının en hızlı büyüyen segmenti mobil oyun için düzenlenen turnuvalarda ödüller 5 milyon doları buluyor.
Avrupa’nın en büyük ‘dijital oyuncu’ pazarına sahip olan Türkiye, yabancı oyun şirketlerinin de yeni gözdesi haline geldi. 22 milyona ulaşan dijital oyuncu nüfusuyla 250 milyon dolarlık oyun sektörünü temsil eden Türkiye, 2015 yılında hacmini dörde katlayarak 1 milyar dolarlık bir pazara kavuşacak. Bu noktada en büyük payı ise online ve mobil oyunlar alacak.
Hollywood’u geçti
2011 yılında 75 milyar dolara ulaşan küresel dijital oyun pazarının 2015 yılında ise 100 milyar dolara ulaşması bekleniyor. 68 milyar dolarlık hacmi ile dünya sinema sektörüne yön veren Hollywood’u da geride bırakan oyun piyasası, Türkiye için de önemli bir fırsat kapısı olarak görülüyor. Avrupa’da oyuncu başına en çok ciro sağlayan ülke Almanya olsa da, Almanya ve Fransa’nın ardından gelen Türkiye, dijital oyuncu sayısı bakımından ilk sırada yer alıyor. 2015 yılında Türkiye’nin küresel bazda yüzde 1’lik paya ulaşması bekleniyor.
Oyunlar Türkçe oluyor
Dijital oyun şirketlerinin Türkiye’deki oyuncu potansiyelini keşfettiğini anlatan Rönesans Fuarcılık Yönetim Kurulu Başkanı Halil İsmet Göksel, “Bulut bilişimin gelişmesi ve internet hızının artmasıyla beraber, online oyun satışları hızlı bir büyüme trendine girdi. Bilgisayar ve konsollar için satılan kutu oyunlarda ise gerileme yaşanıyor. Online ve mobil oyundan daha fazla pay kapmak isteyen yabancı oyun şirketleri de Türkiye’de ofis kuruyor. Sunucularını Türkiye’ye taşıyıp, oyunlarını Türkçeleştiren yabancı oyun kuruluşları da var” diye konuştu.
Sosyal ağlar önde
· Türkiye’deki oyuncu profilinin 2.5 milyonunu konsol ve bilgisayar oyurlarını tercih ediyor.
· 3 milyonunu online oyunculardan oluşuyor.
· Geriye kalan 16.5 milyonluk kesimi ise Facebook gibi sosyal mecralar ve akıllı telefonlardaki mobil oyuncular temsil ediyor.
GameX, 4 Ekim’de oyuncuları ağırlayacak
Bağımsız dijital eğlence ve oyun fuarı olarak faaliyet gösteren GameX Fuarı ile birlikte pek çok yabancı oyun şirketinin Türkiye pazarını tanımak için geleceğini anlatan Rönesans Fuarcılık Yönetim Kurulu Başkanı Halil İsmet Göksel, “CompeX fuarının içinde bir bölüm olan GameX, 30 yıllık fuarın üstüne çıktı. Almanya’da düzenlenen GamesCom fuarından sonra Çin’e kadar olan bölgedeki en büyük oyun fuarı haline gelen GameX’i geçtiğimiz yıl 121 bin kişi ziyaret etti. GameX bu yıl 4 Ekim tarihinde Lütfi Kırdar Fuar Merkezi’nde düzenlenecek.
Avrupa’nın en büyük ‘dijital oyuncu’ pazarına sahip olan Türkiye, yabancı oyun şirketlerinin de yeni gözdesi haline geldi. 22 milyona ulaşan dijital oyuncu nüfusuyla 250 milyon dolarlık oyun sektörünü temsil eden Türkiye, 2015 yılında hacmini dörde katlayarak 1 milyar dolarlık bir pazara kavuşacak. Bu noktada en büyük payı ise online ve mobil oyunlar alacak.
Hollywood’u geçti
2011 yılında 75 milyar dolara ulaşan küresel dijital oyun pazarının 2015 yılında ise 100 milyar dolara ulaşması bekleniyor. 68 milyar dolarlık hacmi ile dünya sinema sektörüne yön veren Hollywood’u da geride bırakan oyun piyasası, Türkiye için de önemli bir fırsat kapısı olarak görülüyor. Avrupa’da oyuncu başına en çok ciro sağlayan ülke Almanya olsa da, Almanya ve Fransa’nın ardından gelen Türkiye, dijital oyuncu sayısı bakımından ilk sırada yer alıyor. 2015 yılında Türkiye’nin küresel bazda yüzde 1’lik paya ulaşması bekleniyor.
Oyunlar Türkçe oluyor
Dijital oyun şirketlerinin Türkiye’deki oyuncu potansiyelini keşfettiğini anlatan Rönesans Fuarcılık Yönetim Kurulu Başkanı Halil İsmet Göksel, “Bulut bilişimin gelişmesi ve internet hızının artmasıyla beraber, online oyun satışları hızlı bir büyüme trendine girdi. Bilgisayar ve konsollar için satılan kutu oyunlarda ise gerileme yaşanıyor. Online ve mobil oyundan daha fazla pay kapmak isteyen yabancı oyun şirketleri de Türkiye’de ofis kuruyor. Sunucularını Türkiye’ye taşıyıp, oyunlarını Türkçeleştiren yabancı oyun kuruluşları da var” diye konuştu.
Sosyal ağlar önde
· Türkiye’deki oyuncu profilinin 2.5 milyonunu konsol ve bilgisayar oyurlarını tercih ediyor.
· 3 milyonunu online oyunculardan oluşuyor.
· Geriye kalan 16.5 milyonluk kesimi ise Facebook gibi sosyal mecralar ve akıllı telefonlardaki mobil oyuncular temsil ediyor.
GameX, 4 Ekim’de oyuncuları ağırlayacak
Bağımsız dijital eğlence ve oyun fuarı olarak faaliyet gösteren GameX Fuarı ile birlikte pek çok yabancı oyun şirketinin Türkiye pazarını tanımak için geleceğini anlatan Rönesans Fuarcılık Yönetim Kurulu Başkanı Halil İsmet Göksel, “CompeX fuarının içinde bir bölüm olan GameX, 30 yıllık fuarın üstüne çıktı. Almanya’da düzenlenen GamesCom fuarından sonra Çin’e kadar olan bölgedeki en büyük oyun fuarı haline gelen GameX’i geçtiğimiz yıl 121 bin kişi ziyaret etti. GameX bu yıl 4 Ekim tarihinde Lütfi Kırdar Fuar Merkezi’nde düzenlenecek.
0 yorum:
Yorum Gönder