Apple kurucusu Steve Jobs’un koltuğunu devralarak şirketin CEO’su olan Tim Cook, Türkiye’ye geliyor. Şubat ayında Zorlu Center’da yer alacak Apple mağazasının açılışına katılacak Cook, Ankara’ya giderek Fatih Projesi hakkında bilgi alacak.
Teknoloji devi Apple’ın CEO’su Tim Cook, Apple mağazasının açılışı için şubatta Türkiye’ye geliyor. Şirkete yakın kaynaklardan aldığımız bilgilere göre Cook, 4 Şubat’ta İstanbul Zincilikuyu’da yer alan Zorlu Center’daki Apple mağazasının açılışını gerçekleştirecek. Apple’ın dünyada sadece iki mağazasında uyguladığı ‘kübik’ cam tavan mimarisiyle tasarlanan mağazanın açılışı için Cook’un yanı sıra Apple’ın üst düzey yöneticilerinin de katılması bekleniyor.
Teknoloji devi Apple’ın CEO’su Tim Cook, Apple mağazasının açılışı için şubatta Türkiye’ye geliyor. Şirkete yakın kaynaklardan aldığımız bilgilere göre Cook, 4 Şubat’ta İstanbul Zincilikuyu’da yer alan Zorlu Center’daki Apple mağazasının açılışını gerçekleştirecek. Apple’ın dünyada sadece iki mağazasında uyguladığı ‘kübik’ cam tavan mimarisiyle tasarlanan mağazanın açılışı için Cook’un yanı sıra Apple’ın üst düzey yöneticilerinin de katılması bekleniyor.
KONU FATİH
Cook, mağaza açılışının yanı sıra Ankara’da resmi temaslarda bulunacak. Bu kapsamda Cumhurbaşkanı Abdullah Gül ile görüşecek olan Cook, başta 10.6 milyon adet tablet bilgisayarın dahil olduğu Fatih Projesi ihalesi hakkında bilgi toplayacak. Geçen haziranda düzenlenen ihaleye Apple’da katılarak teklif vermişti. Söz konusu ihale hakkında şu ana kadar hiçbir açıklama yapılmazken, verilen tekliflerin teknik detayları incelenmeye devam ediliyor.
KÜBİK TASARIM
Apple’ın Türkiye’de açacağı mağazanın en büyük özellikleri arasında kübik tasarımlı cam tavanlı mimariye sahip olması bulunuyor. Dünyada sadece ABD’de iki noktada yer alan kübik cam tavanlı mağazaların üçüncüsü ise İstanbul’da açılacak. Paylaşılan bilgilere göre mağaza 2 bin metrekare büyüklüğünde olacak. Apple ürünlerinin yanı sıra üçüncü parti olarak tanımlanan ürünler de Apple mağazasında yer alacak. Bu ürünler arasında ışıklandırma sistemlerinden, teknolojik oyuncaklara kadar birçok farklı seçenek İstanbul’daki mağazada yer alacak. Öte yandan Apple ürünlerinde ise kişiselleştirme yapılabilecek. Örneğin, iPad’lerin arkasında lazerle isim yazılabilecek veya Mac bilgisayarlar istenilen donanımlarla tüketicilere sunulacak.
4 MAĞAZA HEDEFLİYOR
Dünyada 14 ülkede 400’den fazla mağazalası bulunan Apple’ın gelişen pazarlar kategorisinden önemsediği ülkeler arasında Türkiye bulunuyor. Türkiye’de ilk mağazasını Zorlu Center’da açacak olan Apple, gelecek dönemlerde bu rakamı arttırarak 4’e yükseltmeyi planlıyor.
0 yorum:
Yorum Gönder