Fransız Bilimler Akademisi'nin yaptığı araştırma, çocukların bilgisayar oyunu oynamalarının yararlı olabileceğini ortaya koydu.
Fransız Bilimler Akademisi'nin yayınladığı "çocuk ve ekran" temalı yeni bir araştırma, çocuklarının bilgisayar ekranı karşısında zaman geçirmesinden endişelenen ailelerin yargılarını değiştireceğe benziyor. Araştırmanın sonuçları, çocukların etkileşimli video oyunlarıyla oynamalarının yararlı olabileceğini ortaya koyuyor.
Video oyunu oynarken çocuğun zihninde meydana gelen faaliyeti tasvir eden bir grafiğe göre beynin otomatik eylemi yöneten arka kısmının yanı sıra, geri bildirim ve değerlendirme gibi görevlerin gerçekleştiği ön kısım da aktif olarak çalışıyor.
Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Merkezi'nde görev alan Psikolog Olivier Houde akademinin yayınladığı araştırmanın temel savına değiniyor: "Ana mesaj şu: Eğer çocuklara ekranı kullanma eğitimi verilirse beyinlerinin farklı noktalarını çalıştırmayı öğrenebilirler."
Video oyunlarının zihinsel faaliyeti ve düşünce yeteneğini geliştirdiğini savunan uzmanlar, diğer yandan bilgisayarın çevreyi anlamak konusunda başvurulacak araçlardan yalnızca biri olduğunun altını çiziyor.
Psikiyatrist Serge Tisseron bilgisayarın bir paylaşım aracı olarak algılanmasının önemini vurguluyor: "Aslında bilgisayar bir paylaşım aracı olduğundan çocuğun yalnızca interneti nasıl kullanacağını keşfetmesini değil, gördüğü şeyi adlandırarak etkileşime geçmesini, algılamasını sağlıyor. Tüm bunları çocuk kendiliğinden yapmıyor. Ancak hiçbir tablet de tek başına çocuğa yardımcı olamaz."
Araştırma bir yandan video oyunlarının zihinsel verimliliği azalttığı yönündeki kalıplaşmış sava karşı çıkarken diğer yandan bilgisayarın hem çocuklar hem yetişkinler için bir araç olarak algılanmasının önemini vurguluyor.
Fransız Bilimler Akademisi'nin yayınladığı "çocuk ve ekran" temalı yeni bir araştırma, çocuklarının bilgisayar ekranı karşısında zaman geçirmesinden endişelenen ailelerin yargılarını değiştireceğe benziyor. Araştırmanın sonuçları, çocukların etkileşimli video oyunlarıyla oynamalarının yararlı olabileceğini ortaya koyuyor.
Video oyunu oynarken çocuğun zihninde meydana gelen faaliyeti tasvir eden bir grafiğe göre beynin otomatik eylemi yöneten arka kısmının yanı sıra, geri bildirim ve değerlendirme gibi görevlerin gerçekleştiği ön kısım da aktif olarak çalışıyor.
Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Merkezi'nde görev alan Psikolog Olivier Houde akademinin yayınladığı araştırmanın temel savına değiniyor: "Ana mesaj şu: Eğer çocuklara ekranı kullanma eğitimi verilirse beyinlerinin farklı noktalarını çalıştırmayı öğrenebilirler."
Video oyunlarının zihinsel faaliyeti ve düşünce yeteneğini geliştirdiğini savunan uzmanlar, diğer yandan bilgisayarın çevreyi anlamak konusunda başvurulacak araçlardan yalnızca biri olduğunun altını çiziyor.
Psikiyatrist Serge Tisseron bilgisayarın bir paylaşım aracı olarak algılanmasının önemini vurguluyor: "Aslında bilgisayar bir paylaşım aracı olduğundan çocuğun yalnızca interneti nasıl kullanacağını keşfetmesini değil, gördüğü şeyi adlandırarak etkileşime geçmesini, algılamasını sağlıyor. Tüm bunları çocuk kendiliğinden yapmıyor. Ancak hiçbir tablet de tek başına çocuğa yardımcı olamaz."
Araştırma bir yandan video oyunlarının zihinsel verimliliği azalttığı yönündeki kalıplaşmış sava karşı çıkarken diğer yandan bilgisayarın hem çocuklar hem yetişkinler için bir araç olarak algılanmasının önemini vurguluyor.
0 yorum:
Yorum Gönder