Teknoloji devi Apple, mağazalarının tasarımını tescilletti.
ABD Patent ve Marka Ofisi'ne daha önce 2 kere tescil için başvuran ancak reddedilen Apple üçüncü başvurusunda istediğini almayı başardı. Apple, bu ilginç adımı Çin'de türeyen sahte Apple Store'ların önüne geçebilmek için attı.
29 Ocak itibarıyla Apple Store'ların geniş camekan ve dikdörtgen panellerden oluşan giriş tasarımını sadece Apple kullanabilecek. Alınan t mağazaların iç tasarımında kullanılan mobilya, ışıklandırma ve hatta rafları bile kapsıyor. Bunun yanında mağazaların içindeki 'Genius Bar' adı verilen teknik yardım bölümü de yapılan başvuruyla tescillenmiş oldu.
ABD merkezli firma özgün tasarımıyla dikkat çeken mağazalarının ilkini 2001 yılında açmıştı. Apple'ın kendine özgü tasarımlı mağazalar zinciri zamanla diğer teknoloji firmalarına da ilham oldu. Ancak Çin'deki teknoloji perakendecileri ilham almakla kalmayıp mağazaların tasarımını aynen kopyalayıp, girişe de Apple Store tabelasını koymakta bir sorun görmediler. Tabii çoğu zaman gerçek Apple Store'ların hiçbir yerinde 'Apple Store' yazmadığını gözden kaçırdılar.
Apple tüketiciyi yanıltan bu mağazaların kapatılması için Çin'de 2011'den beri yoğun bir yasal mücadele veriyor. Mağaza tasarımının tescillenmesi firmanın yaptırım gücünü artırması bakımından önem taşıyor.
ABD Patent ve Marka Ofisi'ne daha önce 2 kere tescil için başvuran ancak reddedilen Apple üçüncü başvurusunda istediğini almayı başardı. Apple, bu ilginç adımı Çin'de türeyen sahte Apple Store'ların önüne geçebilmek için attı.
29 Ocak itibarıyla Apple Store'ların geniş camekan ve dikdörtgen panellerden oluşan giriş tasarımını sadece Apple kullanabilecek. Alınan t mağazaların iç tasarımında kullanılan mobilya, ışıklandırma ve hatta rafları bile kapsıyor. Bunun yanında mağazaların içindeki 'Genius Bar' adı verilen teknik yardım bölümü de yapılan başvuruyla tescillenmiş oldu.
ABD merkezli firma özgün tasarımıyla dikkat çeken mağazalarının ilkini 2001 yılında açmıştı. Apple'ın kendine özgü tasarımlı mağazalar zinciri zamanla diğer teknoloji firmalarına da ilham oldu. Ancak Çin'deki teknoloji perakendecileri ilham almakla kalmayıp mağazaların tasarımını aynen kopyalayıp, girişe de Apple Store tabelasını koymakta bir sorun görmediler. Tabii çoğu zaman gerçek Apple Store'ların hiçbir yerinde 'Apple Store' yazmadığını gözden kaçırdılar.
Apple tüketiciyi yanıltan bu mağazaların kapatılması için Çin'de 2011'den beri yoğun bir yasal mücadele veriyor. Mağaza tasarımının tescillenmesi firmanın yaptırım gücünü artırması bakımından önem taşıyor.
0 yorum:
Yorum Gönder