1 milyar kullanıcısının verileriyle, geçen yıl Wall Street'te halka açılan Facebook da kısa sürede “vergi kurnazlığını” keşfeden devler arasına girdi.
Facebook'u 32.3 milyon üyesiyle en çok kullanan 7. ülke olan Türkiye, sosyal ağ üzerinden elde edilen reklam ve pazarlama gelirlerine karşın, bu işten vergi geliri elde edemiyor. Türkiye'de resmi bir ofisi bulunmayan Facebook, iletişim faaliyetlerini İngiltere, diğer faaliyetlerini ise İrlanda’dan yönetiyor.
Avrupa'da kurumlar vergisinin 'en cazip' olduğu ülke olan İrlanda’nın bu özelliğine teknoloji alanında sağlanan ekstra vergi avantajları eklenince Facebook da Google, Twitter, Apple, Linkedin gibi Avrupa merkez ofisi olarak İrlanda’nın Dublin kentine yerleşenler arasına giriyor. Hal böyle olunca 2012’yi yaklaşık 5 milyar dolarlık (beklenti) gelirle kapatan Facebook’tan, Türkiye için sadece finansal sonuçlarında yaptığı “Türkiye başta olmak üzere gelişmekte olan ülkelerdeki hızlı büyümemiz” övgüsü kalıyor.
TEK SEÇENEK ‘BEĞEN’
Böylece Facebook, kullanıcı sayısı ve online geçirilen sürede zirveye oynayan Türkiye gibi ülkelerde faaliyeti olmasına karşın, vergi ödemiyor. Ayrıca sosyal ağ, kendini bir garaj şirketinden dünya devi haline getiren kullanıcısına da “beğen” tuşuna basmanın dışında bir gelir alternatifi sunmamış oluyor. Üstelik Facebook, kendisi için “1 dolara özel mesaj” gibi yeni gelir kalemleri de açmaya devam ediyor.
Facebook'u 32.3 milyon üyesiyle en çok kullanan 7. ülke olan Türkiye, sosyal ağ üzerinden elde edilen reklam ve pazarlama gelirlerine karşın, bu işten vergi geliri elde edemiyor. Türkiye'de resmi bir ofisi bulunmayan Facebook, iletişim faaliyetlerini İngiltere, diğer faaliyetlerini ise İrlanda’dan yönetiyor.
Avrupa'da kurumlar vergisinin 'en cazip' olduğu ülke olan İrlanda’nın bu özelliğine teknoloji alanında sağlanan ekstra vergi avantajları eklenince Facebook da Google, Twitter, Apple, Linkedin gibi Avrupa merkez ofisi olarak İrlanda’nın Dublin kentine yerleşenler arasına giriyor. Hal böyle olunca 2012’yi yaklaşık 5 milyar dolarlık (beklenti) gelirle kapatan Facebook’tan, Türkiye için sadece finansal sonuçlarında yaptığı “Türkiye başta olmak üzere gelişmekte olan ülkelerdeki hızlı büyümemiz” övgüsü kalıyor.
TEK SEÇENEK ‘BEĞEN’
Böylece Facebook, kullanıcı sayısı ve online geçirilen sürede zirveye oynayan Türkiye gibi ülkelerde faaliyeti olmasına karşın, vergi ödemiyor. Ayrıca sosyal ağ, kendini bir garaj şirketinden dünya devi haline getiren kullanıcısına da “beğen” tuşuna basmanın dışında bir gelir alternatifi sunmamış oluyor. Üstelik Facebook, kendisi için “1 dolara özel mesaj” gibi yeni gelir kalemleri de açmaya devam ediyor.
0 yorum:
Yorum Gönder